Sunday 17 July 2016

Filled Under:
,

Menakjubkan! Air banjir di Jepun ini terlihat amat jernih seperti kolam renang, namun cuba lihat 4 foto apa yang ditemui di dalamnya amat memeranjatkan


Air banjir di Jepun ini terlihat amat jernih seperti kolam renang, namun cuba lihat 4 foto apa yang ditemui di dalamnya amat memeranjatkan

#Ribut tropika Etau yang melanda Jepun beberapa hari yang lalu, membuat sejumlah tempat digenangi banjir, salah satunya adalah di lokasi keretapi bawah tanah (subway).

#Banjir itu membuat dunia gempar, bukan kerana kerosakan akibat bencana alam itu, tetapi kerana betapa bersihnya air banjir di Jepun.

#Jernihnya, sejumlah netizen mengira bahawa foto-foto banjir di subway di Jepun adalah hasil editan. Bahkan, banjir tersebut membuat lorong subway kelihatan seperti kolam renang.

#Media sosial China, Weibo, menyiarkan bahawa air banjir di China dan beberapa tempat di Asia sangat berbahaya kerana mengandungi bakteria yang berasal dari sampah yang berserakan.

#Sejumlah netizen menyebut banjir di Jepun ini sebagai bukti betapa disiplinnya masyarakat Jepun dalam urusan kebersihan termasuk membuang sampah.




Sumber: parahlu




0 comments:

Post a Comment